کتاب رمان خارجی ماری استوارت (یک ملکه برای دو سرزمین)
نویسنده: اشتفان تسوایک
مترجم: دکتر ضیاء الدین ضیائی
ناشر : آسمان علم
رقعی جلد سخت
496 صفحه
توضیحات

هر چیز شفافی ماهیت اصلی خود را نشان می‌دهد. ولی هر رازی با وجود همه خلاقیّتی که در درونش نهفته شده، پنهان می‌ماند. به همین سبب باید به چهره‌ها وحوادث تاریخی که نقاب راز و بی‌خبری چهره‌ی آنان را پوشانده، همواره اهمیّت مضاعف قائل شد و درباره‌ی آن‌ها نوشت و باز هم نوشت. یکی از نمونه‌های بارز این قبیل اسرار کشف‌نشده‌ی تاریخی، زندگی سراسر غم انگیز ماری استوارت است.

هر چیز شفّافی ماهیت اصلی خود را نشان می‌دهد. ولی هر رازی با وجود همه خلاقیّتی که در درونش نهفته شده، پنهان می‌ماند. به همین سبب باید به چهره‌ها وحوادث تاریخی که نقاب راز و بی‌خبری چهره‌ی آنان را پوشانده، همواره اهمیّت مضاعف قائل شد و درباره‌ی آن‌ها نوشت و باز هم نوشت. یکی از نمونه‌های بارز این قبیل اسرار کشف‌نشده‌ی تاریخی، زندگی سراسر غم انگیز ماری استوارت است.

قرن‌هاست که این زن توجّه شاعران و فکر و قلم نویسندگان را به خود مشغول کرده است. او با نیروی درونی و شگفت‌آورش ما را به ارائه‌ی چهره‌ای باز هم جدیدتر از او به جهان وادار می‌کند. گرچه حیات ماری استوارت اسرارآمیز و پر از تضاد است، با این وصف چهره‌ی هیچ زنی در تاریخ تا این اندازه تحریف نشده است. او را قاتل و همزمان شهید می‌دانند. او را توطئه‌گر احمق و بلافاصله قدّیس آسمانی می‌نامند، ماری استوارت جزو زنان نادری است که زندگی را در یک دوره‌ی بسیار کوتاه ولی پرثمر تجربه کرده است.


https://www.radinbook.com/images/buybook.png